برای سفارش کالا به فروشگاه های معتبر شهر خود مراجعه کنید 
دسته بندی محصولات

در سال ۱۲۸۴ شمسی یکی از سرمایه داران ایرانی مولدی را خریداری کرد که با زغال سنگ کار می کرد. این مولد بخشی از تهران آن زمان را روشن می کرد. با استناد به برخی منابع، در زمان مظفرالدین شاه یک تاجر روسی، برق را وارد انزلی کرد و نخستین لامپ این شهر را روشن کرد.بنابراین مردم انزلی از جمله نخستین ایرانی هایی بودند که روشنایی برق را تجربه کردند. در آن زمان استفاده از برق فقط به ساعاتی از شب محدود می شد. 

در ۲۵ مهرماه سال ۱۳۱۵، موسسه برق تهران به صورت مستقل آغاز به فعالیت کرد. این موسسه زیر نظرشهرداری تهران، مسئولیت تعیین تعرفه برق و نظارت بر اجرای آن، انعقاد قرارداد های فروش جریان برق به کارخانه ها و موسسات و … را بر عهده داشت .

در سال 1284 محمد حسين امين الضرب ، از رجال و سرمايه داران معروف ايران ، با خريد مولدي كه با زغال سنگ كار مي كرد . بخشي از شهر تهران را روشن كرد كه بسياري از آن به عنوان مبدا تاريخي ورود برق به ايران ياد مي كنند . با اينكه صد سال از تأسيس صنعت برق در ايران مي گذرد هنوز برخي روستاهاي دور افتاده برق ندارند و از چراغ هاي نفتي براي روشنايي استفاده مي كنند .

چراغ پيه سوز ، زنبوری ، موشي ، گردسوز و فانوس ممكن است به عنوان اشيا تاريخي در بسياري از خانه هاي ايراني وجود داشته باشد اما همين چراغ ها سفالي ، فلزي و شيشه اي براي روشنايي منازل ، كوچه ها و معابر شهرها استفاده مي شد و بلديه ( شهرداري ) مسئول روشنايي كوچه ها و معابر بود و چراغچي ها هر شب نردبان به دوش و ظرف نفتي يا روغن گياهي و حيواني در دست چراغ هاي ديوار كوب و فانوس هاي اويزان بر روي تيرهاي چوبي را روشن مي كردند.

اولين مولد برقي كه وارد ايران شد تنها سه يا چهار لامپ را روشن مي كرد كه ناصر الدين شاه در سفر فرنگ با ديدن چراغ هاي روشن آنجا، آن را وارد كرده بود . اين مولد کوچك الكتريكي كه در سال1264 خورشيدي در دربار ناصر الدين شاه و تكيه دولت مورد استفاده قرار گرفت ولي به عنوان مبدأ تاريخي ورود برق به ايران مورد توجه قرار نگرفت.

شهر تبريز در شمار اولين شهرهايي بوده كه مردمانش زودتر از ديگران برقدار شده اند و " قاسم خان والي ً امتياز تأسيس كارخانه برق را در سال 1281 به دست آورد كه بخشي از خيابان مجيدي را روشن مي كرد.

اولين لامپ ها منازل ثروتمندان و افراد سرشناس شهر ها را روشن مي كرد و به همين جهت ديدن لامپ هاي روشن و تلاش كارگران براي راه اندازي و روشن كردن مولدهاي برق در شهرهاي مختلف از جمله سرگرمي ها و تفريحات مردم به حساب مي آمد.

تا سال ها مولدهاي كوچك عمدتاً وابسته به بخش خصوصي بوده و بخشي از نيازهاي روشنايي را در ساعاتي از شب تأمين مي كردند و افراد ثروتمند شهرها با وارد كردن مولدهايي برق مناطقي از شهر ها را تأمين مي نمودند.